Kompilacja aplikacji na klastrze: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 6: | Linia 6: | ||
W tym celu należy wykonać polecenie (kolejki i wymagania są przykładowe): | W tym celu należy wykonać polecenie (kolejki i wymagania są przykładowe): | ||
− | * zadanie interaktywne | + | * zadanie interaktywne, z limitem <code>walltime</code> 6 godzin , z zasobami - <code>1 rdzeń i 1 GB pamięci RAM</code>: |
− | |||
− | |||
'''qsub -I -l walltime=06:00:00 -l software=icc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb''' | '''qsub -I -l walltime=06:00:00 -l software=icc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb''' | ||
Wersja z 11:32, 22 lut 2016
< Podręcznik użytkownika KDM < Kompilacja aplikacji na klastrze
Użytkownik może kompilować swoje oprogramowanie zgodnie z regułami pracy na klastrze. Niedopuszczalna jest kompilacja na węźle dostępowym (be,) lub po zalogowaniu przez SSH na dowolny z węzłów obliczeniowych.
Kompilację programu należy traktować jako jedno z zadań i wstawiać do jednej z kolejek systemu PBS. Najprościej jest zgłosić żądanie o dostęp do zasobów w trybie interaktywnym, wówczas system kolejkowy przydziela powłokę (shell) umożliwiając interaktywną pracę na węzłach obliczeniowych.
W tym celu należy wykonać polecenie (kolejki i wymagania są przykładowe):
- zadanie interaktywne, z limitem
walltime
6 godzin , z zasobami -1 rdzeń i 1 GB pamięci RAM
:
qsub -I -l walltime=06:00:00 -l software=icc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb
Uwaga: Zadania kompilacji powinny być oznaczone parametrem -l software=nazwa_kompilatora
.
Przykład zastosowania:
$ qsub -I -l walltime=06:00:00 -l software=gcc -l select=1:ncpus=1:mem=1000mb $ module load gcc/5.2.0 binutils/2.25 load complete. gcc/5.2.0 load complete. $ gcc hello_world.c -o hello_world
Po przyznaniu zasobów i otrzymaniu powłoki należy przygotować swoje środowisko pracy do kompilacji korzystając z modułów.
Zobacz też: